Una educació que inspira l’alumnat per ser les persones que volen ser a la vida i els ofereix les eines necessàries per fer-se un lloc a la societat del futur.
“Inspirem persones” és una filosofia educativa basada en un aprenentatge vivencial i inclusiu dels centres educatius que formen la fundació. Amb un professorat compromès amb l’alumnat i amb tots els avantatges d’una escola d’una sola línia. Si vols saber-ne més coses, visita el nostre web: http://inspirempersones.cat/escola/lescola-nausica/
És una forma de treballar que precisa tenir una bona organització i un professorat compromès. D’aquesta manera, es posa a l’alumne en el centre de l’aprenentatge i aconseguir que rebi una atenció personalitzada i inclusiva al seu centre educatiu.
Inspirem Persones implica molta creativitat i experiència pedagògica per tal de preparar les activitats docents, vivencials i inspiradores. Alhora afavoreixen l’assoliment de coneixements, l’aprenentatge dels idiomes, l’educació en valors i la gestió de les emocions, entre molts altres aprenentatges educatius. Tot això i més inclou el nostre projecte pedagògic escolar.
Nausica, dins aquest marc d’educació avançada, basa la seva metodologia escolar en set principis.
- L’alumnat és el centre de l’aprenentatge. Els infants són els protagonistes de l’entorn educatiu i, per tant, les activitats se centren en la seva cognició i el seu creixement i funcionen a partir del compromís i la participació activa.
- L’aprenentatge és de naturalesa social. Els nens i nenes aprenen principalment per mitjà de la interacció social, i per això fomentem el treball cooperatiu en grup, organitzat i estructurat de manera adient.
- Les emocions són part integral de l’aprenentatge. Considerem fonamental que els docents estiguin en sintonia amb les motivacions dels alumnes i amb el paper que tenen les emocions en l’assoliment de resultats.
- L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals. L’entorn educatiu s’ha de distanciar del model “talla única per a tothom” i reflectir en les seves activitats educatives les diferències individuals i preestablertes, per al bé de cada alumne i del grup.
- L’esforç de tot l’alumnat és clau per a l’aprenentatge. Tenir en compte les necessitats individuals escolars i personals també vol dir estimular l’alumne perquè superi el seu nivell i capacitat, tot i que sense pressió excessiva.
- L’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge. Cal que les activitats dirigides siguin molt clares pel que fa a allò que s’espera dels alumnes, a allò que fan i a per què ho fan, i proporcionar un feedback pràctic en l’avaluació escolar continua de tots els exercicis.
- Aprendre és construir connexions horitzontals. Les estructures educatives han de permetre a l’alumne relacionar allò que treballa a l’aula amb un entorn més ampli, amb la societat en general. Aquesta connexió duu a una comprensió més profunda i útil dels coneixements acadèmics.