Sant Jordi 2021

Benvolgudes famílies,

Enguany hem organitzat un Sant Jordi diferent amb la participació de tots els cursos de l’escola.

La situació actual encara no ens permet grans trobades presencials i no hem pogut vendre roses ni fer el nostre tradicional intercanvi de llibres al pati de l’escola.

Ara bé, hem organitzat un Sant Jordi amb:

– Un bookcrossing obert al barri i dirigit a tothom, grans i petits, on es poden portar llibres per a totes les edats i estarà en funcionament un bon temps…

– Unes flors artístiques, originals i sostenibles!

– Unes històries, escrits, representacions…, en definitiva, unes composicions que cada curs amb molta il·lusió, delicadesa i rigor ha creat i volem compartir amb vosaltres.

GAUDIU-NE I COMPARTIU-HO!

MOLTA FELICITAT EN AQUEST SANT JORDI TAN PARTICULAR!

 

Des de la Llar d’Infants expliquem el conte de Sant Jordi de moltes maneres diferents. Una d’elles és a través d’un teatre d’ombres seguint la cançó de País de Xauxa- Sant Jordi. Aquesta és l’activitat que volem compartir amb tots vosaltres. Esperem que us agradi.

 

Flor de Sant Jordi i cançó “ SANT JORDI” (versió Dàmaris Gelabert)

 

 

Per celebrar Sant Jordi els infants de la classe de P5, hem realitzat la funció de teatre de la llegenda de Sant Jordi , ha estat una experiència inoblidable, ens ho hem passat genial!!!

 

 

ELS CONTES DE PRIMER

Els infants de 1r han creat tres contes diferents. Els han fet per equips i seguint un procés complex i elaborat, que els ha ajudat a valorar-se, respectar-se, escoltar, acceptar… Han fet una feinada increïble i n’estan (n’estem!) tremendament orgullosos.

Un cop vam tenir els equips fets, va ser moment d’inventar una història. Calia que tingués uns personatges, un fil conductor i un desenllaç, tot regat amb una mica de misteri, màgia o humor. No va ser una tasca senzilla i van aparèixer els primers desacords i fins i tot va semblar que potser no ens en sortiríem. Però l’endemà, més frescos i amb tota l’energia, ens hi vam posar de nou i… tatxan! ja teníem les tres històries!

El següent pas va ser resumir-les i fer-ne tantes frases com pàgines tindria el conte (una per a cada infant del grup). Aleshores es van haver de posar d’acord per decidir de quina pàgina es volien encarregar (caldria fer el text i la il·lustració). Tot seguit van dissenyar els personatges del conte (cada equip es va organitzar a la seva manera), per tal que en totes les pàgines hi hagués certa concordança (no podia ser que el drac del Bosc Màgic tingués tres caps en una pàgina i un a la següent). Un cop ja va estar tot decidit, cadascú va fer la seva pàgina (l’escriptura en minúscules va ser tot un repte!) i, una vegada més, l’esperit d’equip i les ganes de col·laborar i ajudar-se els uns als altres van fer que tot anés com la seda i sortís tot molt bé i en un temps rècord.

En paral·lel, calia pensar com serien els llibres físics i, un cop decidit, va venir una feinada intensa de plàstica: disseny, decoració, retallar, enganxar… Ara es tractava d’una feina individual, on cadascú prenia les seves pròpies decisions: colors, decoracions, acabats, detalls… i el resultat són tres històries fantàstiques on hi brillen la màgia, l’humor i l’amistat.

 

 

 

PORCS SENGLARS I GOMINOLES

Aquest any covid/19 la sortida a Collserola, “el bosc a la tardor” ens ha marcat el curs a causa de la sobtada trobada d’una manada de porcs senglars. Per superar la inesperada visita massiva i el contacte proper que es va establir provocant por i angoixa, van recrear l’experiència viscuda comprenent-la des del punt de vista dels porcs senglars i fent una adaptació imaginativa amb la intenció de reinventar un relat de comprensió, superació i amor.

La decisió de fer un “curt” va aparèixer des del principi com un salvavides i un objectiu creatiu a tantes emocions, sensacions i sobretot amb la intenció d’esborrar una creença austera cap a la natura. Finalment, el curt en si ha estat l’excusa, per llençar-nos de ple en el llenguatge creatiu de la narració, les seqüències, els Storyboard, les pluges d’idees, la visualització de planos, la recerca de localitzacions, la construcció de personatges i vestuari, la interpretació, i sobretot el treball d’equip i la descoberta d’una mirada creativa que se’ns desenvolupa quan tenim la voluntat d’obrir la ment i començar a pensar de manera diferent.

Cal dir també, que l’ajuda, de l’Adrià i en Nicu, estudiants de cinema, que han vingut a explicar-nos com funciona un rodatge, que és mirar el món des d’un objectiu i com es poden explicar la història visualment, ens ha obert la ment i ens ha permès descobrir una altra manera d’explicar el món.

El camí que hem fet per arribar al nostre curt, ha estat un procés creatiu que s’ha anat construint durant mesos i ens ha permès treballar amb storyboards petits i gegants amb pedretes de Tavern, reunions grupals per crear i escriure versions sobre la nostra aventura.

I a la fi aprendre que una l’actitud creativa davant d’un fet inesperat pot ser la màgia que necessitem per entendre-ho tot. Gràcies als porcs senglars són un equip indestructible i de ben segur que aquesta aventura amb l’ajuda de la covid/19 ens ha fet uns lligams sòlids i plens d’amor.

 

 

UN SANT JORDI DIFERENT – ESCRIU LA TEVA PRÒPIA AVENTURA

Els nens i nenes de 3r hem realitzat cooperativament una aventura literària per aquest Sant Jordi. Juntament amb la il·lustradora Clara Margelí, que ens ha ensenyat a dibuixar mitjançant un taller d’il·lustració digital i a la vegada ha digitalitzat els dibuixos que hem fet per al nostre llibre.

Aquest llibre no es llegeix com un llibre qualsevol. A diferència d’altres llibres tu ets el/ la protagonista d’aquesta aventura. De tant en tant, a mesura que avanci la història se’t demanarà que prenguis alguna decisió que afectarà el transcurs de l’argument i d’aquestes dependrà que aconsegueixis (o no!) el teu objectiu…

Esperem que gaudiu d’aquesta aventura gairebé tant com nosaltres!

 

 

Quan deixem volar la imaginació la creativitat entra en acció. Aquestes paraules les tenim molt presents al nostre dia a dia i ens ajuden a crear textos de gran qualitat, plens d’emoció i il·lusió.