Des de ben petits, a l’escola Nausica, acompanyem als infants a crear hàbits i rutines diàries.
Netejar-se les mans, parar taula, treure els plats…; són fonamentals pel seu desenvolupament cognitiu, ja que els fa sentir realitzats, feliços, independents.
Amb aquestes rutines, acompanyem a l’infant a preparar-se, a poc a poc, al món real.
Ajudem i, al mateix temps, neix espontàniament la cooperació i les relacions personals tant a dins com a fora de l’aula.
Cada infant és únic, especial i diferent de la resta, per tant, utilitzar una mateixa metodologia per a tots, és un error.
A Nausica adaptem els mètodes a la personalitat i maduresa de cada alumne.
Activitats plàstiques i experimentacions
També proposem activitats plàstiques i experimentacions amb l’objectiu principal d’aconseguir que es moguin amb autonomia i expressin la seva creativitat amb llibertat.
Les activitats plàstiques són formes d’expressió que fem servir des de ben aviat, ja que faciliten la comunicació de l’infant amb els seus iguals i amb els adults i potencien la imaginació i afavoreixen l’exteriorització dels sentiments.
També treballem la manipulació de diferents materials, textures i instruments lúdics que permeten entrenar habilitats per afavorir el desenvolupament sensoriomotor.
Les activitats plantejades als infants en aquestes edats, acostumen a ser de caràcter lliure, amb l’objectiu principal de fomentar la creativitat i l’expressivitat de cada nen/a.
Els infants es comencen a expressar plàsticament des de molt petits i aquestes propostes els hi aporten plaer, curiositat i fascinació.
A mesura que van practicant noves tècniques i manipulen diferents materials, comencen a sorgir les preferències i són els mateixos infants els que fan propostes de treball plàstic per dur a terme.
A través d’una idea, una vivència viscuda, un descobriment…; apareixen noves activitats de caràcter més concret.
Amb aquest tipus d’activitats, potenciem que l’aprenentatge sigui significatiu posant èmfasi en la creació, l’evolució i relació entre els conceptes.
El paper de l’adult en aquestes activitats és el de preparar l’espai, proporcionar els materials, posar-los al seu abast i deixar que els nens i nenes explorin lliurement.