Entorn escolar segur

Nausica és una escola de barri i, tot i algunes excepcions, la majoria d’alumnes que hi assisteixen són residents al barri de Sant Gervasi. En aquest sentit, el projecte educatiu i l’equip docent de l’escola té la voluntat que els carrers i les cruïlles dels voltants del centre siguin segurs i agradables. Així tenir un entorn escolar més segur pels infants i les seves famílies respectivament. Escola Nausica està implicada en dos projectes promoguts per l’Ajuntament de Barcelona: el Camí Escolar i el Cooperant Viari. Nausica és escola de Barcelona, escola de barri. Per aquesta raó, sempre que ens sigui possible formarem part i aportarem el nostre granet de sorra.

Mi Bobo (9)
Camí Escolar

És un projecte també impulsat per l’Ajuntament de Barcelona que pretén que els nens i nenes de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols de l’escola, passegen pel parc, van a fer esport, etc. Aquest objectiu es fa palès amb la creació d’una via de circulació preferent senyalitzada, escollida entre els recorreguts més utilitzats i alhora més segurs per als alumnes.

El disseny i senyalització del camí escolar és el resultat d’un estudi que consta de diverses fases i que requereix la participació dels nens i nenes, famílies i centres educatius. En aquest sentit, a l’Escola Nausica estem del tot compromesos amb aquest projecte i agraïts de poder gaudir del nostre camí escolar. Tot i això, seguim treballant conjuntament per millorar i modificar constantment el projecte perquè sigui coherent, eficaç i complet.

Mi Bobo (8)
Cooperant Viari (Projecte 2013-2016)

Es tracta d’una iniciativa del consistori barceloní que cerca un doble objectiu: la integració al mercat laboral de joves amb discapacitat intel·lectual i la millora de la seguretat viària al voltant dels centres escolars.
La tasca dels cooperants viaris consisteix a observar i recollir informació sobre els hàbits dels vianants i dels passatgers en les hores d’arribada i de sortida de l’escola, sigui a peu o en vehicle. Posteriorment, les dades són analitzades per experts, pel professorat i per l’alumnat i se n’extreuen les conclusions pertinents per fomentar les bones pràctiques de mobilitat en l’entorn escolar.

A partir del curs 2016-17 vam deixar de gaudir dels cooperants viaris que ens acompanyaven altres cursos a l’entrada i sortida de l’escola, perquè des del districte de Sarrià-Sant Gervasi, fa ja gairebé cinc anys van decidir centralitzar els esforços al programa Kan Go! El programa consisteix a ajudar als alumnes que es mouen en transport públic per anar a l’escola.
L’experiència del Cooperant Viari ha estat molt positiva i nosaltres mantenim la voluntat de participació en el programa en el cas que tornin a implementar-ho donat que en els seus temps ens va aportar molts beneficis.