Entorn escolar segur

Nausica és una escola de barri i, tot i algunes excepcions, la majoria d’alumnes que hi assisteixen són residents al barri de Sant Gervasi. En aquest sentit, el projecte educatiu i l’equip docent de l’escola té la voluntat que els carrers i les cruïlles dels voltants del centre siguin segurs i agradables i així tenir un entorn escolar més segur pels infants i les seves famílies respectivament.

Estem ja promovent ser escola verda fomentant el projecte de l’hort escolar i anar envoltant l’escola de jardí vertical amb heura. Minimitzar el soroll del nostre entorn proper és un objectiu prioritari a la vegada que posem el nostre granet de sorra enverdint més la ciutat, col·laborant també en el projecte Enverdim Barcelona.

L’Escola Nausica està implicada en dos projectes promoguts per l’Ajuntament de Barcelona: el Camí Escolar i el Cooperant Viari.

Mi Bobo (9)
Camí Escolar

És un projecte també impulsat per l’Ajuntament de Barcelona que pretén que els nens i nenes de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols de l’escola, passegen pel parc, van a fer esport, etc. Aquest objectiu es fa palès amb la creació d’una via de circulació preferent senyalitzada, escollida entre els recorreguts més utilitzats i alhora més segurs per als alumnes.

El disseny i senyalització del camí escolar és el resultat d’un estudi que consta de diverses fases i que requereix la participació dels nens i nenes, famílies i centres educatius. En aquest sentit, a l’Escola Nausica estem del tot compromesos amb aquest projecte i agraïts de poder gaudir del nostre camí escolar. Tot i això, seguim treballant conjuntament per millorar i modificar constantment el projecte perquè sigui coherent, eficaç i complet.

Mi Bobo (8)
Cooperant Viari (Projecte 2013-2016)

Es tracta d’una iniciativa del consistori barceloní que cerca un doble objectiu: la integració al mercat laboral de joves amb discapacitat intel·lectual i la millora de la seguretat viària al voltant dels centres escolars.
La tasca dels cooperants viaris consisteix a observar i recollir informació sobre els hàbits dels vianants i dels passatgers en les hores d’arribada i de sortida de l’escola, sigui a peu o en vehicle. Posteriorment, les dades són analitzades per experts, pel professorat i per l’alumnat i se n’extreuen les conclusions pertinents per fomentar les bones pràctiques de mobilitat en l’entorn escolar.

A partir del curs 2016-17 vam deixar de gaudir dels cooperants viaris que ens acompanyaven altres cursos a l’entrada i sortida de l’escola, perquè des del districte de Sarrià-Sant Gervasi, fa ja gairebé cinc anys van decidir centralitzar els esforços al programa Kan Go! El programa consisteix a ajudar als alumnes que es mouen en transport públic per anar a l’escola.
L’experiència del Cooperant Viari ha estat molt positiva i nosaltres mantenim la voluntat de participació en el programa en el cas que tornin a implementar-ho donat que en els seus temps ens va aportar molts beneficis.