L’inici de curs

INICI DE CURS

S’obren les portes de l’escola, infants i docents comencem un nou curs és l’inici de curs.

Per a alguns/es, és la primera vegada que entren, per d’altres un curs més. Però tant per a uns com per als altres no deixa de ser una incògnita de  com anirà tot plegat.

Sorpreses, neguits, incerteses, noves i antigues amistats, vergonyes, alegries i ganes de retrobaments, tristeses i pors; emocions diverses i variades que ens acompanyen constantment.

Quin món aquest de les emocions! I sabem què i quines són?

Les emocions són respostes adaptatives dels mamífers superiors que en garanteixen la supervivència.

Les emocions són química que es manifesta a través de tres tipus de respostes: fisiològiques, motrius i cognitives.

Inici de curs

Són ràpides, intenses i curtes, provocades per estímuls.

Davant d’un estímul oferim una resposta. Els estímuls poden procedir del passat (records), del present (sensacions) i del futur (imaginació).

Les podem classificar en dos grups segons ens fan sentir:

• Les emocions agradables, són aquelles que ens fan sentir bé.
  • Les emocions desagradables,  són aquelles que ens fan sentir malament.

Però també podem trobar un tercer grup, les emocions ambigües, d’aquelles que tant ens poden fer sentir bé com malament, com la sorpresa, per exemple.

Inici de curs

En definitiva, les emocions no son bones ni dolentes, doncs totes i cadascuna d’elles son necessàries pel nostre desenvolupament.

A l’escola, des del primer moment, acompanyem els nostres infants, els escoltem, els fem sentir a gust, feliços i que tinguin moltes ganes de tornar l’endemà.

La companyia de l’adult és molt important així com també la companyia dels seus iguals.

Un bon clima escolar promou el benestar i la seguretat emocionals de tothom, l’establiment de vincles, el reconeixement de la diferència, l’equitat, les relacions personals positives, la convivència pacífica i l’aprenentatge.

Inspirem persones