Aprendre per canviar el món

En un passat no molt llunyà es creia que per apendre i crear un ciutadà que fos capaç de sobreviure en aquest món s’havia d’educar a través de l’ensenyament memorístic.

Un ensenyament que posava, en primer lloc, el coneixement de continguts de tota mena on aquests continguts estaven fixats en un currículum tancat i immòbil on com a resultat, l’alumne no era protagonista dels seus aprenentatges.

No parlem de continguts aplicables al dia a dia de qualsevol persona, sino de continguts explicatius de diversos fets: aprendre dates considerades significatives per a certes persones, memoritzar i aprendre fórmules matemàtiques sense entendre per a què serveixen, explicar i aprendre fets històrics aïllats i sense cap mena de context, etc.

Apendre

Sí que és cert que és important aprendre per conèixer, tenint en compte que la ignorancia porta a l’aïllament social i a la manca de respecte cap a qui és diferent de nosaltres.

El saber sempre hi té lloc en qualsevol circumstància. Ens hem de centrar en aquest i obviar altres aspectes que permeten als infants ser el que decideixin ser i decidir com volen formar part d’aquest món?

Una nova manera d’aprendre

El que és important i especialment rellevant, és que els nens i les nenes adquireixin les eines que els  permeti aprendre, entendre i desenvolupar-se en una societat que constantment canvia.

S’ha d’aprendre a aprendre, de manera que el seu creixement estigui plenament basat en les pròpies experiències i en conseqüència, que tot el que aprengui sigui útil en algun moment de la seva vida i probablement, en el seu futur

Apendre

Han de poder gaudir de l’escola i veure que ÉS l’aprenentatge per a la vida i que a les seves mans està el futur, aprendre per canviar el món.

El nostre projecte

El projecte pedagògic de la Nausica té present desenvolupar entorns d’aprenentatges innovadors on les capacitats i competències de l’alumnat treballant amb un ventall de metodologies educatives que contribueixen al seu creixement i evolució com a persona, tant de manera individual com social, en un món plural i canviant.