L’educació en valors i emocions els dona ales per volar ben alt

A l’escola Nausica, des de ben petits, treballem directament  l’educació en valors i emocions.

Educar en valors implica formar a persones responsables i cíviques, que siguin respectuoses, compassives i solidàries amb el món que els envolta.

Educació en valors i emocions

L’educació emocional és del tot crucial perquè els infants siguin capaços de reconèixer allò que estan sentint i ho puguin expressar per a poder-ho gestionar d’una manera satisfactòria.

A la classe de P2 ens agrada compartir estones i espais amb infants de  diferents cursos de l’escola.

Educació en valors

Aquest treball entre alumnes de diferents edats, els hi aporta,  des de la pràctica directa, valors molt importants com compartir,  respectar, crear relacions afectives, cooperar…

Educació en valors i emocions

Les situacions diàries, les relacions interpersonals…, fan que aquests valors estiguin presents en qualsevol situació.

Educació en valors i emocions

Des d’un acte tan senzill com l’acompanyament que fan els nens i nenes de 4t quan anem al gimnàs, o la unió de dos cursos que estan porta per porta i que s’interessen a compartir estones de creativitat, d’acompanyament en històries a través de contes, d’explicació d’algun projecte que ens ha cridat l’atenció i volem saber-ne més… podem ensenyar, i al mateix temps aprendre, tots aquells valors que volem transmetre.

Valors

A través d’aquestes trobades, no només aprenen els petits i petites a relacionar-se, reforçar i aprendre nous valors, sinó que es tracta d’un aprenentatge per a tots i totes, infants i adults.

Valors

És molt important que l’educació en valors i emocions estigui present tan dins de l’escola, com a totes les persones que envolten els infants.

L’acompanyament dels adults és vital, ja que som els seus referents i és necessari transmetre els valors d’una forma clara i natural, des de l’exemple.

Educació en valors i emocions

Una bona educació en valors i emocions proporciona als infants una bona autoestima, seguretat, i sobretot, una bona qualitat humana, objectiu inequívoc de l’escola Nausica.