Aprenentatge a l’exterior

El projecte educatiu de lEscola Nausica contempla, com a part integrant del treball escolar, l’aprenentatge a l’exterior a diversos espais i amb diverses finalitats. Algunes, treballant el que veuen a la natura de manera pràctica i vivencial. Tenen lobjectiu dassegurar una continuïtat en els aprenentatges dins laula, fomentant també l’observació, la creativitat i ladaptació a l’entorn. Daltres, busquen millorar la convivència i la cohesió del grup en un context diferent del que els alumnes estan acostumats, lescola.

Les sortides a la ciutat es fan a peu o en transport públic, fomentant així el respecte i el bon ús dels espais comuns i el medi ambient.
Les sortides daprenentatge a lexterior es fan en funció dels objectius educatius de cada curs i dels interessos dels alumnes. Tot i que cada any veuen obres de teatre en anglès, català i castellà, visiten museus artístics, participen en espectacles musicals, al CosmoCaixa, a lAquari, etc. els alumnes són canviants. Per tant, fan possible que les experiències i els aprenentatges siguin sempre diferents.

Apren. exy

Convivències (Educació Primària)

Donem a les convivències escolars un gran valor educatiu i creiem que formen part del creixement integral dels alumnes. Durant tres, quatre o cinc dies, en funció de l’edat, sortim de la rutina de la ciutat i connectem de ple en un entorn natural. Amb la companyia dels amics i amigues de l’escola. Descobreixen espais, esports, rutes, jocs i hàbits diferents. A finals de la Primària gaudeixen d’una estada a la neu, on aprenen o perfeccionen l’esquí i d’una English Week, on fan esports d’aventura, practiquen l’anglès amb nadius irlandesos i conviuen en bungalows.

Durant aquestes estades poden aprendre conceptes de les diverses matèries, però sobretot són útils per treballar valors humanístics com la solidaritat, el respecte, l’autonomia i el coneixement d’un mateix.

Scroll to Top