En aquesta professió cada dia és un repte nou carregat de petits moments màgics i molt significatius.
De cop i volta sorgeix una idea, una paraula, una emoció o un sentiment, o fins i tot una conversa entre infants que acaba esdevenint el més important del dia.
És una feina que et va transformant en funció de les necessitats dels nens i nenes.
Hi ha moments que com a mestre ets investigador d’emocions i sentiment, d’altre pescador d’idees i coneixements, també pots ser un constructor o artista que va avançant en el projecte per donar resposta a totes les necessitats que van sorgint.
Hi ha moments que ho ets tot de cop i d’altres que no, però el que sempre ets com a mestre d’una manera o altra és acompanyant.
I com és aquest acompanyament a l’escola?
Doncs dependrà de cada infant i de les necessitats que aquest tingui.
Hi ha dies que et necessiten més a prop, d’altres amb una mirada ja en tenen prou, a vegades es transforma en abraçada, en paraules, llàgrimes o silencis.
El més important és conèixer a cada infant i que ells sàpiguen que tu estàs allà per qualsevol cosa, tinguin l’edat que tinguin.
El mateix passa amb les famílies. Com a escola petita procurem fer aquest acompanyament amb l’infant i amb la família.
El més rellevant és que no només és el tutor el qui el fa, sinó tota l’escola, des de la cuina, secretaria, direcció, aules, mestres especialistes…
Tothom s’involucra i s’implica per poder ajudar als nens i nenes a construir uns coneixements i aprenentatges per a la vida carregats de confiança, respecte i amor.