A la Nausica, des de ben petits, els infants participen en la gestió d’alguns serveis escolars de forma activa: paren taula, tenen cura de l’hort, fan càrrecs, etc. Un grup d’alumnes participa en el Consell Escolar i entre tots ens responsabilitzem de ser competents.
Treballem perquè l’infant formi una personalitat sòlida i solidària amb l’entorn on viuen. Duguem a terme activitats conjuntes amb casals de gent gran, preparant contes conjunts (Cuidem la Memòria), gaudint de la música amb cançons (Residència Augusta) o que ens ensenyin balls de country o juguem al Rummy (Casal de gent gran Sant Ildefons). Participem en campanyes solidàries de recollida d’aliments amb Avismón i roba i calçat amb l’Associació Glor i col·laborem puntualment amb el Casal d’Infants del Raval.
La participació els fa créixer. Participen en processos oberts de civisme i responsabilitat ciutadana, com el projecte de l’Audiència Pública amb l’alcalde de Barcelona o fent suggeriments a “Parcs i Jardins” per a la millora dels espais que usem sistemàticament.
Amb aquests tipus de participació, tenim com a objectius el desenvolupament de competències bàsiques per la vida. Amb activitats presencials i virtuals compartides es reforcen les habilitats de reflexió crítica, l’empatia, l’anàlisi documental, la cooperació i les capacitats d’argumentació.
Projectes en els quals hem participat:
- Educació física, esport i salut
- Educació ambiental i ciutat sostenible
- Barcelona del futur, Barcelona ciutat de pau i Barcelona diàleg!
- Propostes per a l'ús i la millora dels mitjans de comunicació
- Propostes per a una ciutadania intercultural
- Propostes per a una ciutadania intercultural
Donem prioritat a la participació dels infants i preadolescents com un dret fonamental per al seu desenvolupament i reconeixement de la condició de ciutadania activa.
Aprofitem així el fet que Barcelona ens dóna l’oportunitat d’aplicar l’aprenentatge a l’aula en situacions del món real.