L’objectiu principal que té el centre escolar Nausica en l’etapa d’educació infantil és que els nens i nenes siguin els protagonistes del seu progrés i aprenentatge des del primer moment que arriben a l’escola.
El segon cicle d’educació infantil, va dels 3 als 6 anys. En aquesta etapa, es vol contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels alumnes. En un clima i entorn de confiança, acollidor i amb unes condicions favorables pel seu desenvolupament acadèmic.
Què volem que aprenguin els alumnes d’Educació Infantil a Escola Nausica?
- Que els nens aprenguin a ser i actuar de manera autònoma personal i acadèmicament.
- Que aprenguin a pensar i comunicar-se en diferents idiomes.
- Que desenvolupin la capactitat de descobrir i tenir iniciativa.
- Que els alumnes alimentin la seva curiositat i trobin respostes a les seves preguntes.
En els nens i nenes d’aquestes edats es comença a treballar en les bases que els ajudaran al llarg de la seva vida personal i escolar. Per aquesta raó, són molt importat les metodologies educatives i eines d’aprenentatge que s’utilitzen en aquesta etapa de l’educació.
“Todos los aprendizajes más importantes de la vida se hacen jugando en la primera etapa de la vida.”
Franceso Tonucci
A Escola Nausica de Barcelona utilitzem diferents metodologies educatives de treball amb una visió global.
I així, ajudar a l’alumnat a evolucionar durant els primers anys en la seva etapa escolar. Així doncs, les metodologies educatives utilitzades en l’educació infantil van orientades per treballar i potenciar diferents àmbits tant personals com educatius adaptades a les seves necessitats alhora que innovadores.
Plantegem i organitzem espais tant interiors com exteriors en el col·legi per unificar diversos contextos que estan en relació. Per poder oferir una diversitat de propostes, qualitat d’estímuls i oportunitats d’progressar.
Metodologies de l’aprenentatge:
- Classes actives.
- Classes actives i interactives amb noves tecnologies.
- Experimentació en totes les àrees educatives.
- Treball individual i cooperatiu.
- Adquisició de vocabulari a través de BITS, cançons i jocs amb els 3 idiomes de l'escola: català, castellà i anglès.
- Aprenentatge compartit i adequat als diferents ritmes dels alumnes.
- El joc com a mitjà per aconseguir treballar la part emocional, les relacions interpersonals i potenciar la creativitat.
- Experimentació i manipulació per desenvolupar els 5 sentits.