L’objectiu principal que té l’escola Nausica en l’etapa d’educació infantil és que els nens i nenes siguin els protagonistes del seu progrés i aprenentatge des del primer moment que arriben a l’escola.
El primer cicle d’educació infantil (escola bressol), dels 0 als 3 anys
El segon cicle d’educació infantil, dels 3 als 6 anys.
En aquesta etapa, es vol contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants. En un clima i entorn de confiança, acollidor i amb unes condicions favorables pel seu aprenentatge.
Què volem que aprenguin els alumnes d’Educació Infantil a Escola Nausica?
- Que els nens i nenes aprenguin a ser i actuar de manera autònoma.
- Que comencin a desenvolupar la competència comunicativar en diferents idiomes.
- Que desenvolupin la capactitat de descobrir i tenir iniciativa.
- Que els infants alimentin la seva curiositat i trobin respostes a les seves preguntes.
En aquestes edats primerenques es comencen a treballar les bases que ajudaran els infants al llarg de la seva vida personal i escolar. Per aquesta raó, són molt importants les metodologies educatives i les eines d’aprenentatge que s’utilitzen en aquesta etapa de l’educació.
“Tots els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant i a la primera etapa de la vida.”
Franceso Tonucci
A l’Escola Nausica de Barcelona utilitzem diferents metodologies amb una visió global, per tal d’ajudar a l’alumnat a evolucionar durant els primers anys en la seva etapa escolar.
Així doncs, les metodologies educatives utilitzades en l’educació infantil van orientades a treballar i potenciar diferents àmbits tant personals com educatius adaptades a les seves necessitats alhora que innovadores.
Plantegem i organitzem espais interiors i exteriors de l’escola per unificar diversos contextos que imprescidiblement es relacionen entre si. Oferint una diversitat de propostes, qualitat d’estímuls i oportunitats de progressés
Metodologies de l’aprenentatge:
- Classes actives.
- Experimentació en totes les àrees educatives.
- Treball individual i cooperatiu.
- Adquisició de vocabulari a través d'imatges , cançons, jocs i contes en els 3 idiomes de l'escola: català, castellà i anglès.
- Aprenentatge compartit i adequat als diferents ritmes dels infants.
- El joc com a mitjà per aconseguir treballar la part emocional, les relacions interpersonals i com a base de l'aprenentatge i potenciar la creativitat.
- Experimentació i manipulació per desenvolupar els 5 sentits i activar l'aprenentage a través del joc
