Petits i grans

La convivència entre petits i grans és el que ens impulsa.
Convivim al mateix edifici, al mateix espai, petits i grans. Quan parlem de petits i grans no només ens referim a l’alumnat de l’Escola Bressol, Parvulari i Primària, sinó també al personal de l’escola i a les famílies, en definitiva, a tota la comunitat educativa.

El fet de compartir el mateix espai ja facilita els vincles, les bones relacions i les activitats conjuntes entre l’alumnat de diferents edats. Dona un valor afegit, tot suma. Quan cadascú pot ser part activa en el procès, a vegades com aprenent, a vegades com a expert, fa augmentar l’autoestima dels nens i nenes. La riquesa que ens aporten aquestes sinèrgies produïdes pel compartir. Enriqueixen tot l’aprenentatge i crea motivació, tant important per avançar en qualsevol àmbit d’aprenentatge.

DSC_0062

Si per exemple, treballem a l’hort, l’alumnat de 4t col·labora ensenyant als nens i nenes de P3 a fer planter. Quan celebrem Sant Jordi fem equips barrejats, infants de totes les edats que llegeixen, s’expliquen o representen i visualitzen i/o escolten els contes i treballs fets a cada classe.
Les famílies tenen el privilegi de poder comunicar-se amb els mestres a diari i això ve donat pel nostre tipus d’escola, familiar i oberta. La col·laboració i la relació diària crea un lligam positiu. De treball conjunt i suport mutu entre famílies i personal de l’escola. La relació tant pot ser amb la direcció, els mestres, secretaria, monitoratge, personal de cuina, etc. En definitiva, tota la comunitat educativa tant implicada en l’educació de l’alumnat.

Tothom et coneix i tu coneixes a tothom, ens respectem i ens estimem. La comunitat educativa, inclosos els alumni, poden gaudir i compartir, en bona companyia, del pati de l’escola els divendres a la tarda.

Escola Nausica és compartir. Petits i grans, fem escola!