Escola familiar: l’hort i els déus grecs

L’escola Nausica té un tret distintiu que la fa ser com és en essència, una escola familiar.

Per sobre de qualsevol altre aspecte tenim la il·lusió de ser propers, de sentir-nos vinculats els uns amb els altres i de conèixer-nos pels nostres noms.

Sabem que quan un infant se sent reconegut se sent estimat. També sabem que un infant estimat pot encarar qualsevol repte amb valentia, sensibilitat, creativitat, i amor.

L’hort urbà

L’hort urbà és un dels molts espais que com a família Nausiquera compartim amb molta alegria. És de tots i totes i per a totes i tots.

Som conscients que educar no és mirar només la part bonica.

A vegades és més engrescador, noble i vertader plantejar la realitat on estem i l’hort n’és una prova.

Amb ell mostrem l’estat de la natura i ens permet connectar amb la realitat que estem vivint.

Hort urbà

És d’aquesta manera que tots i totes junts mirem de trobar-hi una explicació, una sortida, una solució.

És així com creem vincles relacionals, implicant-nos tots junts sense cap prejudici i reconeixent que cada infant té alguna cosa per aportar.

Escola familiar, sempre comptem amb tu!!!

La feina feta sobre la mitologia grega i els seus déus, plantats a la jardinera, és només un pretext per conscienciar-nos del moment de sequera actual.

Però sobretot ens serveix per gaudir dels aprenentatges significatius que es generen quan treballem junts grans i petits.

És aleshores quan podem parlar de la transversalitat, dels treballs en grup, de la implicació de les famílies.

Teniu accés directe als aprenentatges dels vostres fills i al triangle màgic que es forma quan la família, l’escola i els protagonistes per excel·lència, els infants.

Podem establir vincles segurs, a la petita gran Nausica ens permet jugar amb els tres puntals: la comunicació, la confiança i el respecte.

Tot plegat és només un petit exemple per explicar que la comprensió de la sequera i la resolució creativa, l’impacte emocional i relacional que es crea, i el fet de compartir-ho grans i petits, fan possible la bandera pedagògica d’escola familiar que som.

És per tot això que I1 i 3r continuarem invocant als déus grecs perquè ens regalin la pluja necessària perquè tornin a créixer els fruits de l’hort.

Escola familiar

Quan l’escola brilla és quan el fil emocional que ens uneix esclata i fa que totes i tots puguem omplir de sentit i color una jardinera de l’hort.

El més curiós és que el mateix dia que van invocar als déus grecs acompanyats per la Nausica i el temut minotaure, va ploure.

Hort urbà

Ben segur que aquesta energia incondicional ens permetrà plantar el què calgui per seguir creixent juntament amb la Nausica.

Mitologia