L’educació en valors i emocions els dona ales per volar ben alts i ser ells mateixos

Comencem a olorar l’arribada de la primavera i a intuir l’arribada dels nous companys d’Ucraïna. Un moment clau per l’educació en valors

La impaciència i la il·lusió ens empenyen a voler rebre, amb els braços oberts, ambdues grans notícies per calmar-nos mentre el temps passa lent ens entretenim omplint la nostra vida de flors.

Volem rebre’ls amb una gran benvinguda, amable, empàtica i alegre. Els colors de les flors de paper ens aproximen al que volem transmetre.

Comencem a olorar l’arribada de la primavera

Un cop més ens adonem que l’únic que ens motiva i encurioseix està sostingut per una amalgama d’emocions que ens fan vibrar i per tant aprendre.

La fragilitat d’un globus ens convida a establir un nexe d’unió entre Ucraïna i l’escola Nausica.

La seva durabilitat és mínima en l’aire però màxima en les mans d’un company quan l’empeny cap a un altre dient el seu nom amb veu alta, alegre i segura.

Educació en valors

L’acollida

L’acollida és aclaparadora i l’escola està plena d’amabilitat, i unes ganes ferotges d’acollir-los.

Valors

Aquests valors de respecte, comunicació i confiança són els que fan que els nostres nous companys es vinculin de pressa al ritme que marca el joc del globus quan ens coordinem perquè no caigui mai a terra.

La màgia molts cops acostuma a néixer dels jocs més simples en els moments més inesperats.

L’emoció mou muntanyes senceres, il·lumina els fons abissals i ens fa volar fins l’infinit sense la necessitat de tenir ales.

Ens mirem als ulls, ens somriem i finalment s’escampen les rialles per tota la classe quan el globus cau irremeiablement. Aquesta és la senyal que ens constata que la comunicació neix del desig de voler connectar, compartir i acompanyar.

Des de l’escola tenim recursos, mecanismes i un convenciment absolut que el joc activa les emocions i dinamitza els valors que les sustenten.

Tots dos conceptes són els pilars i l’essència de l’escola que ens defineixen com una comunitat educativa amb les portes obertes de bat a bat per a tothom.