Quan diem que els idiomes ens fan universals, què volem dir? Què representa per a les persones que convivim a l’escola? Quines oportunitats ens ofereix?
Els idiomes ens ajuden a conviure i venir a l’escola és conviure amb persones de diferents orígens i llengües.
Com ens enriqueix aquesta varietat?
Ens enriqueix a l’acollir personetes d’altres llocs, buscar estratègies per entendre i fer-nos entendre. Poder observar fins i tot que les grafies són diferents.
L’escola és una representació del món a petita escala i aquesta realitat plurilingüe i pluricultural que trobem entre les parets de casa nostra, és la que ens trobem als carrers de la nostra ciutat i arreu del món.
Aquesta petita escala ens permet aprendre a conviure amb moltes i diverses realitats i formes de pensar.
Ens ajuda a obrir-nos i veure la importància de la comunicació en la màxima extensió del seu significat.
Obrim la porta d’una classe…, veiem una colla d’infants gesticulant i fent mímica per ajudar a un company a seguir l’activitat que s’està desenvolupant.
Obrim una altra porta i ens trobem tot de cartells en 6 idiomes diferents. I finalment, mirem al fons del jardí i veiem a tres infants jugant a Sant Jordi, el drac i la princesa, el que fa especial aquest instant és que aquests infants són arribats recentment, n’hi ha un de Rússia, un altre de França i per últim un d’Ucraïna.
Aquesta és la realitat de l’escola, un varietat d’orígens i d’idiomes convivint en el dia a dia, coneixent-nos i enriquint-nos, compartint tradicions i aprenent els uns dels altres.