Juguem?

La importància del joc en els infants

JUGUEM?

Jugar és el tresor més preuat que tenim a la infància. Dir “juguem?” és convidar a desenvolupar-se, aprendre i créixer. És per això que dissabte 18 de novembre hem organitzat a l’escola una jornada dedicada al joc dels més petits. La intenció de la nostra tasca educativa és la voluntat d’acompanyar-vos mitjançant el joc per tal omplir-la de sentit. Us volem transmetre que els grans aprenentatges és fan jugant i és jugant que comprenem, experimentem i vivim el món.

Joc manipulatiu per aprendre a créixer

Des de ben petits els infants tenen la curiositat i la necessitat d’explorar el seu entorn, els éssers que l’ocupen i els objectes que el limiten. Ho fan endreçant i desendreçant l’espai que els hi és permès, apilonant, amagant, traient, posant, picant, alineant i, en definitiva, manipulant tot allò que se’ls hi posa al seu abast mitjançant el tacte, les olors, els colors, els sons, el gust i l’equilibri.

Joc simbòlic per aprendre a viure

Mentre els observem som observats i és amb el joc simbòlic que els nostres fills reprodueixen els nostres rols. És representant situacions, interpretades des de la seva percepció, que es desenvolupa el pensament creatiu i la imaginació els ajuda a resoldre conflictes, tensions i emocions. La unió de màgia i realitat els fa jugar a veterinàries de dia i Pokémon de nit, pares amb deu nadons i un dinosaure o biòlegs extraterrestres.

Jocs de taula per aprendre a conviure

Més endavant, amb l’arribada dels jocs de taula, s’activa tot el que ja han après i a més s’hi suma: l’acceptació de normes concretes que igualen a tots els participants, relativitzar la frustració i augmentar la paciència i constància, desenvolupar l’instint de pertinença de grup gaudint de la cooperació, la complicitat i la convivència, la competició com un art que ens demostra que els autèntics guanyadors són els que somriuen en perdre i volen tornar-ho a provar i ens afavoreix el desenvolupament psicològic, cognitiu, emocional i social de l’infant.

Jugar és l’acció més seriosa, única i important que fem espontàniament des que naixem i ens aporta aprenentatges vivencials rellevants i de profit.

Gràcies al fet de jugar, la descoberta de la vida està servida. És d’aquesta manera que anem observant les habilitats, capacitats i talents dels nostres infants. A l’escola Nausica treballem amb diferents metodologies educatives i en totes el joc està present.  L’escola i el joc són una parella que sempre aniran de la mà.

Vens a jugar? Juguem!!!