Juguem?

La importància del joc en els infants

JUGUEM?

Jugar és el tresor més preuat que tenim a la infància. Dir “juguem?” és convidar a desenvolupar-se, aprendre i créixer. És per això que dissabte 27 de novembre hem organitzat a l’escola una jornada dedicada al joc dels més petits. La intenció de la nostra tasca educativa és la voluntat d’acompanyar-vos mitjançant el joc per tal omplir-la de sentit. Us volem transmetre que els grans aprenentatges és fan jugant i és jugant que comprenem, experimentem i vivim el món.

Joc manipulatiu per aprendre a créixer

Des de ben petits els infants tenen la curiositat i la necessitat d’explorar el seu entorn, els éssers que l’ocupen i els objectes que el limiten. Ho fan endreçant i desendreçant l’espai que els hi és permès, apilonant, amagant, traient, posant, picant, alineant i, en definitiva, manipulant tot allò que se’ls hi posa al seu abast mitjançant el tacte, les olors, els colors, els sons, el gust i l’equilibri.

Joc simbòlic per aprendre a viure

Mentre els observem som observats i és amb el joc simbòlic que els nostres fills reprodueixen els nostres rols. És representant situacions, interpretades des de la seva percepció, que es desenvolupa el pensament creatiu i la imaginació els ajuda a resoldre conflictes, tensions i emocions. La unió de màgia i realitat els fa jugar a veterinàries de dia i Pokémon de nit, pares amb deu nadons i un dinosaure o biòlegs extraterrestres.

Jocs de taula per aprendre a conviure

Més endavant, amb l’arribada dels jocs de taula, s’activa tot el que ja han après i a més s’hi suma: l’acceptació de normes concretes que igualen a tots els participants, relativitzar la frustració i augmentar la paciència i constància, desenvolupar l’instint de pertinença de grup gaudint de la cooperació, la complicitat i la convivència, la competició com un art que ens demostra que els autèntics guanyadors són els que somriuen en perdre i volen tornar-ho a provar i ens afavoreix el desenvolupament psicològic, cognitiu, emocional i social de l’infant.

Jugar és l’acció més seriosa, única i important que fem espontàniament des que naixem i ens aporta aprenentatges vivencials rellevants i de profit.
Gràcies al fet de jugar, la descoberta de la vida està servida. És d’aquesta manera que anem observant les habilitats, capacitats i talents dels nostres infants. A l’escola Nausica treballem amb diferents metodologies educatives i en totes el joc està present. L’escola i el joc són una parella que sempre aniran de la mà.

Vens a jugar? Juguem!!!

Dissabte 27 de Novembre

De 10h a 13h

Escola Nausica. C. Muntaner 309

3 Zones de Joc: per nens de 1 a 4 anys, de 5 a 7 i de 7 a 12.

Aforament limitat. L’entrada és gratuïta i oberta però a tothom però cal registrar-se a:

T’hi esperem!

Us volem informar d’una activitat infantil molt interessant que organitzem com escola familiar el proper

27 de novembre 2021

JUGUES? VINE A NAUSICA!

L’activitat educativa serà una jornada de jocs pensada per a infants de 2 a 12 anys on acompanyats de les seves famílies podran conèixer el nostre projecte educatiu i passar una bona estona gaudint del joc.

Si veniu que trobareu?

Diferents espais per on cada infant, amb el guiatge i assessorament dels mestres de l’escola, tindrà l’oportunitat de jugar al joc escollit. L’ escola la dividirem en tres zones de joc de manera que trovareu:

Un espai principal per a infants de 2 a 4 anys, amb joc simbòlic, de construcció….

I dos espais més pensats per a infants de 5 a 12 anys  amb diferents tipus de jocs de taula.

Recordeu!!!

DATA: Dissabte 27/11/2021

HORARI: de 10h a 13h

PREU: Gratuïta

LLOC: Escola Nausica, c/Muntaner 309 (Sant Gervasi – Galvany)

Us esperem amb els braços oberts!!!

Vine a Nausica!

Cal que conegueu una de les millors escoles de Barcelona. Vine a jugar amb els vostres fills i filles i veureu que som una escola amb una manera especial i diferent d’entendre l’educació i la persona. Nausica és una escola familiar, d’una línia i un centre educatiu concertat molt ben comunicat amb tota la ciutat.