A la Nausica creiem que l’educació va més enllà de les aules, els infants no només viuen en aquestes, sinó que són ciutadans/es d’un barri i ciutat.
Apostem per vincular-nos amb les entitats properes i amb altres escoles per treballar de manera conjunta, aprofitant les oportunitats que ens ofereix l’entorn.
Des de l’àrea de música…
Gràcies a les cançons i el moviment, establim vincles artístics amb entitats per compartir amb altres persones el que hem treballat de manera significativa.
Per exemple, és preciós veure les relacions intergeneracionals que s’estableixen entre els infants i les persones grans quan anem a la residència d’avis.
Continuant amb la convicció de crear relacions amb l’entorn, formem part del seminari de Can Ponsic, on escoles del barri crean projectes comuns.
Creem aprenentatges vinculats a altres centres i contextualitzats a la nostra realitat, que dia a dia, van creant relacions entre els infants de les diverses escoles.
En la presentació dels projectes, tots els infants veuen que el que han produït ha estat de manera col·laborativa i gràcies al treball en xarxa.
L’escola no és un element aïllat sinó que està emmarcada en un context.
Un dels exemples clars són les propostes musicals del Dansa Ara o la Cantània.
La importància de la música, les arts, la cultura i l’esport
Som conscients de la potencialitat de la música, les arts, la cultura i l’esport, ja que ajuda a teixir vincles amb el barri i altres infants.
Entenen que entre tots construïm els nostres aprenentatges i la importància de tenir una xarxa ens fa créixer.