Des de ben petits, a l’escola Nausica, acompanyem als infants a crear hàbits, rutines diàries, proposem activitats plàstiques i experimentacions.
L’objectiu principal d’aquestes activitats és aconseguir que, a poc a poc, es moguin amb autonomia i expressin la seva creativitat amb total llibertat.
Els hàbits i les rutines diàries en els infants com netejar-se les mans, parar taula, recollir la classe… són fonamentals pel seu desenvolupament cognitiu.
Aquestes rutines i hàbits els fa sentir realitzats, feliços, desenvolupen la seva independència i, sobretot, confien més en sí mateixos.
Amb aquestes rutines, acompanyem a l’infant a preparar-se, a poc a poc, al món real. Ajudem i, al mateix temps, neix espontàniament la cooperació i les relacions personals tant a dins com a fora de l’aula.
És molt important tenir en compte que cada infant és únic, especial i diferent de la resta, per tant, utilitzar una mateixa metodologia per a tots, és un error.
A Nausica adaptem els mètodes a la personalitat i maduresa de cada alumne
Hàbits i rutines amb el menjar
Hàbits i rutines higièniques
Hàbits i rutines que sorgeixen dels nens.
A mesura que es fan més grans, guanyen autonomia i volen fer les coses per ells mateixos. En aquest cas, els nens i nenes guarden el seu pitet després d’esmorzar i dinar per voluntat pròpia, fet que s’ha convertit en una nova rutina
Hàbits i rutines a elecció dels infants.
Les activitats plàstiques són formes d’expressió que fem servir des de ben aviat dins l’escola, ja que faciliten la comunicació de l’infant amb els seus iguals i amb els adults que l’envolten, potencien la imaginació i afavoreixen l’exteriorització dels sentiments.
Dins el llenguatge plàstic, també treballem la manipulació de diferents materials, textures i instruments lúdics que permeten entrenar habilitats per afavorir el desenvolupament sensoriomotor.
Les activitats plantejades als infants en aquestes edats, acostumen a ser de caràcter més lliure, amb l’objectiu principal de fomentar la creativitat i l’expressivitat de cada nen/a.
Els infants es comencen a expressar plàsticament des de molt petits i aquestes propostes els hi aporten plaer, curiositat i fascinació.
A mesura que van practicant noves tècniques i manipulen diferents materials, comencen a sorgir les preferències i són els mateixos infants els que fan propostes de treball plàstic per dur a terme. A través d’una idea, una vivència viscuda, un descobriment, …; apareixen noves activitats de caràcter més concret.
Proposta d’activitat plàstica
Deixem fluir la nostra imaginació i la nostra creativitat, pintem amb tota classe de materials i experimentem amb la pintura.
Proposta d’activitat plàstica per part dels infants
Aprofitem la curiositat que sorgeix amb els avions i treballem amb diferents tècniques i activitats.
Amb les experimentacions els nens i nenes diàriament exploren lliurement objectes i materials en l’àmbit sensorial i perceptiu, posant en joc tots els sentits, els miren, els oloren, els tasten, els toquen i els escolten.
Amb aquest tipus d’activitats, potenciem que l’aprenentatge sigui significatiu posant èmfasi en la creació, l’evolució i relació entre els conceptes.
El paper de l’adult durant aquestes activitats és el de preparar l’espai, proporcionar els materials, posar-los al seu abast i deixar que els nens i nenes explorin lliurement el que els hi vingui de gust, acompanyant-los només si és necessari.
Experimentació amb fruites de la temporada.
Expliquem quines fruites són, les mostrem, les manipulem, les tastem… algunes són més dolces, unes altres més àcides…