Participació

A la Nausica, des de ben petits, els infants participen en la gestió d’alguns serveis escolars de forma activa: paren la taula, tenen cura de l’hort, fan càrregs per l’aula i l’escola i entre tots i totes ens responsabilitzem perquè es facin competents i aptes per la vida.

Treballem perquè l’infant es formi una personalitat sòlida i solidària amb l’entorn on viuen i les generacions passades i futures. Viuen activitats conjuntes amb casals de gent gran, preparant contes conjunts, gaudint de la música amb cançons, balls de country i teatre.

I van creixent com a persones responsables també amb la ciutat. Participen en processos oberts de civisme i responsabilitats ciutadana, com el projecte de “L’Audiència Pública”. Són els més petits en la participació d’aquest procés, i creiem que des de l’infància es pot potenciar i promoure el debat i el contrast d’arguments entre la ciutadania, o entre aquesta i les persones responsables municipals.

Amb aquest tipus de participació, tenim com a objectius el desenvolupament de competències bàsiques per la vida. Amb activitats presencials i virtuals compartides es reforcen les habilitats de reflexió crítica, l’empatia, l’anàlisi documental, la coorperació i les capacitats d’argumentació.

66D0E957-74EE-4DEE-8692-5F987DDC1425

En aquest context educatiu en el respecte dels principis democràtics de la convivència i dels drets i llibertats fonamentals, hem participat en temes tan interessants com: “Educació física, esport i salut; Educació ambiental i ciutat sostenible; Com volem la Barcelona del futur; Propostes per a l’ús i la millora dels mitjans de comunicació; Barcelona diàleg! Propostes per a una ciutadania intercultural; El zoo que volem; Barcelona, ciutat de pau”, etc.

Donem prioritat a la participació dels infants i preadolescents com un dret fonamental per al seu desenvolupament i reconeixement de la condició de ciutadania activa. Aprofitem així el fet que Barcelona ens dona l’oportunitat d’aplicar l’aprenentatge a l’aula en situacions del món real.