Escola Sant Gervasi

Història del barri

L’Escola Nausica es troba ubicada al carrer Muntaner 309 al barri de Sant Gervasi – Galvany, dins del districte de Sarrià – Sant Gervasi. El nostre barri ocupa la part baixa de l’antic terme de Sant Gervasi, entre la Diagonal i la Ronda del Mig. El nom de Galvany es va popularitzar quan va adoptar-lo el mercat municipal de la zona. Prové de la família propietària dels terrenys de l’entorn, amb Josep Castelló i Galvany al capdavant. La urbanització del Camp d’en Galvany es va iniciar el 1886. Es tractava d’unes terres a tocar del parc d’atraccions Turó Park, convertit en un jardí l’any 1934 seguint el projecte de Rubió i Tudurí de l’any 1917.

El Turó Park, juntament amb el Monterols i el petit parc de Moragues, són les illes verdes d’un barri residencial, combinat amb l’activitat comercial i terciària. El tren de Sarrià ha estat un dels principals elements estructuradors i dinamitzadors del barri. Encara que el seu pas a cel obert va representar durant molts anys un important perill i una barrera urbana. Inaugurat el 1868, va ser electrificat en 1905. Entre el 1925 i el 1929 es va cobrir el traçat entre Plaça Catalunya i Muntaner. Aquest fet va donar lloc a l’aparició de la Via Augusta, actual eix vertebrador transversal del barri.

Part activa barri

A Nausica, ens agrada ser part activa del barri i gaudir-lo en el dia a dia. Per això hi fem diverses activitats més enllà del recinte del centre. Per exemple, les classes de piscina es duen a terme a les Piscines Santaló. El trajecte el fem a peu donat que només està a cinc minuts des de l’escola. També aprofitem el Parc Moragas, situat a dues illes de l’escola, com a espai d’esbarjo habitual per als infants més grans de l’escola, i a vegades ens desplacem el Turó Park i el Parc de Monterols, jardins més grans, en què els nens i nenes poden esplaiar-se i gaudir al màxim del barri. Per a una tasca més acadèmica, també visitem indrets interessants que es troben al barri, com el Mercat de Galvany, on s’hi comercialitzen tota mena d’aliments, i la Casa Sagnier, on s’hi organitzen exposicions i tallers varis. Amb tot, Sant Gervasi – Galvany des de sempre ha estat el barri de l’Escola Nausica; el lloc on va néixer, en un petit edifici del carrer Tavern, i en el lloc on continua avui dia duent a terme la seva activitat.